tirsdag, februar 05, 2008

U-20 England - U-20 Norge
Date : 04.02.2008 20:00
View game: (157245079)
Arena :El Mastil

Spenningen fortsetter!


Vil Norge ta sine første poeng? Vil kampmotoren være på vår side?
Tar Lynet en rask frekkas?
Alt dette og mer til vil vi få svar på i kveldens møte med England!
Vi stiller med marginalt bedre form, samme rutine og 3 hakk lavere TS.
Jan Årst med fortsatt plaster, det samme har England, men på en ikke altfor god spiller.
Dag Melby er veldig klar for kamp, da han må sitte på tribunen neste lørdag, og har nesten lovet å takle i knehøyde ikveld. Selvsagt så dommeren ikke ser det!

Lagene er ganske jevne på papiret, men Norge har et forsprang på spesialiteter, så gjenstår det og se om vi får en Head-SE ikveld. Hadde ikke smakt forferdelig med en Rask SE heller, da det fort kan bli fordel England i antall vanlige sjanser.
Meget spennende blri det iallefall!!

Italia møter Romania (157245078) og regner med Italia trekker det lengste strået igjen. Noe som passer oss bra, og gjerne at England taper mot Italia på fredag.

Tabellen før kveldens kamper:

1. U-20 Italia 1 1 - 0 3
2. U-20 England 1 1 - 0 3
3. U-20 Norge 1 0 - 1 0
4. U-20 România 1 0 - 1 0

Som man ser av antall scorte mål, en ganske jevn gruppe!

Da gjenstår det bare å si Heia Norge!!

Dah-vidhad har vært ute med notatblokka si igjen også :-)

En tur til den engelske øya

Hello! Vi er nå i England og skal ta dere med på en liten rundreise der. Av ikke HT-relaterte ting, er vel England mest kjent for at det er et fartsfylt land med mye å gjøre i. I tilegg har de gode ”chips” der nede. Allikevel gir vi blaffen nå i hvor mange innbyggere England har, og hvorfor trafalgar square står der den står. Mer bokstavelig talt er vi dermed nå i HT-landet England.

Kamptråden til kampen mot Norge ble faktisk åpnet bare timer etter Englands seier over Romania. Så langt består den ikke av særlig mye, men brukeren Slabs har kommet med et innlegg i tråden:
Ooooooohhhhh...

...well done you ;)

I'd smash em with a 1-6-3 on a PiC and play Merchant in goal for the experience...

*although I am a little pished*



En annen ting jeg fort legger merke til på det engelske forumet, er at U20 sjefen til England; Krafty-Kockney, er veldig aktiv. Kanskje vil han glemme å sette opp laget ordentlig, siden han skriver et innlegg om U20 Makedonia? Det er i hvert fall lov til å håpe:)

Jeg har fått tak i en engelskmann og jeg spurte ham om hva han trodde om kampen mellom Norge og England, og ikke minst om hvem han trodde ville avansere fra gruppa.

Mad-Si_Nichols :
The first 2 games were tight 1-0 wins and I think the next lost of games will be close but with more goals.

Norway have to win so they have to attack in some form or other. Personally I think England and Italy will advance no matter what the result between Norway and England is.


Det var litt av det noen engelske folk hadde å si om kampen. Nå gjenstår det bare å spille kampen, og vi får håpe på høy temperatur på forumet mandag kveld:)

Pressekonferanse før kampen

Som tidligere annonsert har U20 landslaget begynt med pressekonferanser før alle kampene i VM. Før kampen mot England er intet unntak, og akkurat i dette øyeblikk blinker blitsene rundt vår U20 sjef Niero.

”Velkommen til pressekonferansen før kampen mot England” kom det fra Niero. De to journalistene som satt i salen så på hverandre, før de begge løftet hendene i været. Niero nikket til den ene journalisten, som åpnet munnen sin ”Øh, skal du ikke snakke litt om Italia kampen”? Niero virket veldig lite overrasket over spørsmålet og svarte også med et svar som det kunne virke som om han hadde planlagt godt: ” Italia kampen er fortid, vi ser nå fremover og da er det kampen mot England som er neste hinder på veien mot VM-gull”.


Niero fortsatte pressekonferansen med å snakke litt om Englands mer eller mindre stolte HT-historie, før han sa at journalistene kunne stille spørsmål. I dag haglet det rett og slett med spørsmål:

Henning Agerskov (142612099): Etter tapet mot Italia, hvor mange prosent sjanse har Norge til å avansere?

Jeg har aldri vært særlig god i matte, og spesielt ikke i prosentregning. Men vi vinner jo de to siste kampene, og da vil jeg si at sjansen er 100% til å gå videre. Niero har jo alltid marginene på sin side, og denne gangen vil ikke være noe annerledes.

Jan Årst (145443525) Hva synes du om det sykehuset som ble ansatt for å pleie skaden din?

Det synes jeg var helt fantastisk gjort av min klubbmanager! Selvfølgelig blir man fortere frisk med 255 leger tenker du kanskje, men det har også egentlig en motsatt effekt. Når 255 flotte kvinnfolk er rundt deg hele dagen, vil du egentlig ikke bli skadefri igjen. Allikevel vil jeg blø for Norge, så jeg får heller få meg en skade og flere kvinnfolk en gang i fremtiden.

Sven Hellenes (143843344): Hvordan er det å spille på klubblaget til U20 assistenten Bruuno?

Det er bare kjempeflott å både spille på hans klubblag og på U20 landslaget der han er assistent. Må rette en stor takk til Bruuno som virkelig åpnet pungen for å kjøpe meg, og håper det at jeg kan betale litt tilbake ved å spille stor fotball under dette mesterskapet.

Espen Stustad (142609486): Hvordan har det nye treningsopplegget ditt slått an, og kan du fortelle litt om hva det går ut på?

En dag rett før jul ble jeg skikkelig lei av å trene. Derfor bestemte jeg meg for å prøve en helt ny ting. Hva om det gikk an å hvile seg i form til et mesterskap? Jeg testet det ut, og fra jula og til nå, har jeg stort sett ligget i senga og sett på film. Gnisten er virkelig tilbake og jeg kjenner det at jeg har mye energi i kroppen. Har kanskje litt å gå på når det gjelder det tekniske for øyeblikket, men har også blitt mye sterkere psykisk i denne perioden.

Dette var kun et lite utvalg av spørsmål som U20 spillerne fikk på pressekonferansen. Noe av det som fikk størst oppmerksomhet, var faktisk når den gamle U20 storheten Egil Teigen kom inn døra. Teigen liker veldig godt å stå i rampelyset, og han kunne fortelle oss det at han er med som psykisk mentor under dette gruppespillet.

Da gjenstår det bare å ønske Norge lykke til, også får vi håpe at England får grisebank:)

Av: NCA-Paendrag/Dah-vidhad

Ingen kommentarer: